Za zábavou do „ócéčka“!!
Před vánočními svátky se už tradičně obchodní centra plní statisícovými davy, kterým ovšem dnes už nejde jenom o dárky. Jak ukazují průzkumy, lidé dnes v nákupních středicích hledají stále více zábavu nejrůznějšího druhu – a jejich provozovatelé jim ji také nabízejí. Spektrum výběru je opravdu široké a sahá od wellness center, přes taneční školy až po kasina.
Podle nového výzkumu od společnosti Colliers International, jenž se zaměřuje na zábavní sektor v obchodních komplexech 13 zemí střední a východní Evropy, v nabídce pro volný čas dominují multiplexová kina a fitness kluby, ale do jejich mixu se přidávají i další koncepty. Přitom v rámci regionu nejvíce za tento neobchodní „sortiment“ utratí právě čeští spotřebitelé, a to v průměru přes 38 eur za měsíc. Nejde ale jenom o peníze – sektor volného času a zábavy motivuje spotřebitele k opuštění světa online nákupů a návratu do nákupních center.
Kino stále láká
Zábavní průmysl je jedním z odvětví, která se v posledních letech dynamicky rozvíjí. Developeři a majitelé nákupních center si take díky stále více uvědomují, že inovativní a atraktivní nabídka zábavy všech forem a druhů je dnes nezbytnou součástí každého nákupního centra, a to bez ohledu na jeho geografickou polohu.
Co se výběru týká, stale dominuje film. Z citovaného průzkumu společnosti Colliers vyplývá, že v nákupních centrech zemí střední a východní Evropy je v provozu více než 452 kin a multiplexů, z nichž nejvíce jch působí v Polsku (přes 125).
Fantazii se meze nekladou
Navzdory skutečnosti, že na trhu zábavy v nákupních centrech dominují hlavně multiplexy, některé země, respektive obchodní centra mají unikátní koncepty, které se jinde nenacházejí nebo jen vzácně. Dobrým příkladem mohou být populární taneční školy v Polsku, česká wellness centra či kasina, která se v nákupních komplexech často objevují na Slovensku, v Lotyšsku či Bělorusku.
Jak již bylo řečeno, v rámci regionu střední a východní Evropy nejčastěji za zábavou do obchodních center chodí Češi, kteří v nich takto utratí 38,23 eura měsíčně. Srovnatelné výdaje tohoto typu podle průzkumu společnosti Colliers mají Lotyši (35,6 eura), za nimiž se už s jistým odstupem umístili Slováci a Poláci.
SF/pb
Související články
- Zájem o nákupní parky roste
- Obchodní centra mění strategii
- OC: tržby vyšší než před pandemií
- Maloobchod v transformaci
- “Retail“ na kovidové houpačce
- Na český trh vstoupilo 25 nových značek
- Česko – rekordman e-shoppingu
- „Retail“ v proměnách doby
- Kanceláře dnes a zítra
- Práce na dálku se stane standardem?