Nové bydlení: chybí služby i obchody
Supermarket, restauraci, pekárnu, ale třeba i prádelnu nebo kadeřnictví by lidé rádi měli v nejbližším okolí svého bydliště. Z nedávného průzkumu společnosti Central group vyplývá, že obyvatelé moderních rezidenčních projektů v nich chtějí nejen přespávat, ale mít také možnost si nakoupit a posedět v restauraci nebo kavárně. Nelákají je ale velké samostatné prodejny, do kterých je třeba jet na nákup autem a které tak mohou vyvolat v okolí jejich bydliště zvýšenou dopravní zátěž nebo problémy s parkováním.
Na otázky odpovědělo v průběhu posledních tří měsíců celkem 505 respondentů, zájemců o nové byty Central Group. Z odpovědí je patrné, že obyvatelé nových bytových areálů si ve svém nejbližším okolí přejí praktické, ale zároveň reprezentativní služby. Central Group podobný průzkum pořádá pravidelně a z výsledků je také jasně zřejmé, že poptávka po doplnění rezidenčních projektů komerčními prostory se zvyšuje. Zatímco loni na dotaz, zda by ve svém bytovém domě uvítali prostory pro obchody a služby, odpovědělo kladně 57 %, letos již to bylo 59 % z dotázaných klientů.
Důležitá je i kvalita nájemců
„Central Group se dlouhodobě snaží v projektech, kde vidí komerční potenciál, budovat a nabízet prostory pro obchody a služby. Chceme tak směřovat k modernímu pojetí rozvoje území, které má ideálně nabízet kombinovanou funkci pro bydlení i služby na jednom místě tak, jak jsme na to zvyklí z velkých měst západní Evropy,“ řekl šéf Central Group Dušan Kunovský.
Rezidence Garden Towers na Žižkově je ideálním příkladem stavby, která díky komerčním prostorům v parteru oživí dosud málo využívanou část ulice Olšanská na Žižkově. Projekt počítá se třemi velkými komerčními prostory vhodnými pro prodejnu potravin, reprezentativní restauraci a kavárnu. Kvalitu využití parteru si chce Central Group ohlídat, a proto si komerční prostory ponechá a bude je pronajímat jen prověřeným firmám.
McDonald neboduje!
Přes 60 % těch, kteří by si obchodní prostory v bytovém areálu přáli, by pak podle průzkumu dalo přednost spíše menším komerčním jednotkám přímo v přízemí bytových domů než větším obchodům v samostatném objektu v rámci areálu. Důvodem jsou zřejmě obavy z dopravního zatížení okolí v případě provozu většího nákupního centra nebo prodejny. Z hlediska preferovaného využití pak jednoznačně vedou obchody s potravinami a smíšeným zbožím, restaurační provozy a kavárny nebo cukrárny. Naopak fast food nebo obchodně zábavní-centrum si v bezprostřední blízkosti svého bydliště přeje jen málokdo.
Související články
- Praha: developerskou TOP-TEN vede Central Group
- Mediální TOP-TEN projektů: na první příčce Ekocity Hostivař
- Pražský rezidenční trh: 7000 – 7 %
- Rezidenční Brno loni trhalo rekordy
- Bydlení: realita a sny
- Rekonstrukce zvyšují cenu bytů o 10 – 15 %
- Rezidence: cesty ke klientovi
- Dušan Kunovský, Central Group: mám před sebou spoustu zajímavé práce
- Central Group: další „nové velké věci“
- Central Group vstupuje na trh nájemního bydlení