„Retail“: Praha se přesunula do kategorie vyspělých trhů
Praha je nyní z pohledu maloobchodníků vyspělým trhem podobně jako Barcelona, Vídeň či Brusel. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti JLL „Destination Europe 2015“, který se zabývá zastoupením a expanzními plány 250 mezinárodních maloobchodních značek na 57 klíčových evropských trzích.
Praha se podle citované studie v mezinárodním hodnocení posunula z kategorie „growth market“ do kategorie „mature market“, tedy zralý, vyspělý trh, a to díky stabilní ekonomice, nárůstu kupní síly a značnému zlepšení transparentnosti trhu. Praha je navíc oblíbenou turistickou destinací, která jen v loňském roce přilákala 4,75 milionů návštěvníků. Tento fakt potvrzuje i server TripAdvisor, podle jehož hodnocení je Praha pátou nejoblíbenější turistickou destinací na světě. Přitom Praha má stále ještě větší potenciál k růstu než města jako Vídeň, Frankfurt či Curych, především pokud jde o maloobchodní prodej. Jak ukazuje zpráva JLL, ve zmíněných městech se očekává nárůst prodejů o zhruba 5 až 10 %, zatímco v Praze je to 15 %.
Související články
- Obchod: výstavba klesá, ale Praha stále láká
- Hradec Králové: radnice jedná s CTP Invest
- Crestyl v Opavě obchodní centrum stavět nebude
- Šternberk bude mít OC
- CPI rozšiřuje IGY Centrum
- Opava: referendum kvůli OC Crestylu nebude
- Ústecké Fórum má nového majitele
- Znojmo: projekt OC developer zmenšil
- Stavebnictví v listopadu rostlo
- Skupina GEMO prodala OC FRÝDA