Propagace Metropolitního plánu
Praha zamýšlí spustit od září kampaň propagující nový Metropolitní plán, podle kterého se má po jeho schválení řídit od roku 2023 veškerá výstavba v hlavním městě. Cílem kampaně je vysvětlit veřejnosti podobu plánu a jeho cíle. V případě, že rada města návrh kampaně schválí, bude mít několik fází a potrvá až do března příštího roku.
Kampaň se sloganem „Žijeme přítomností, myslíme na budoucnost“ má za cíl zlepšit mediální obraz plánu a jeho vnímání veřejností nebo vysvětlit jeho jednotlivé části a cíle. Konkrétně má cílit na obyvatele starší 30 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi, které se chtějí aktivně zapojit do rozvoje města.
Kampaň se má uskutečnit ve třech fázích. První má být letos od září do listopadu a bude informačně-osvětová. Seznámí tedy veřejnost s plánem. V druhé části, od prosince 2017 do ledna 2018, chce město naučit lidi, jak s plánem pracovat a jak v něm číst. Poslední, která se uskuteční od února do března 2018, má být návodem, jak zasílat k plánu připomínky. Jazyk kampaně se má vyhnout odborným termínům a používat jazyk srozumitelný laikům. Kampaň vytvoří IPR a magistrát.
Praha chce pro kampaň využít zejména reklamní plochy, které patří hlavnímu městu, a rovněž již předplacené reklamní plochy v médiích. Prezentována bude také prostřednictvím internetových médií a sociálních sítí nebo workshopů. Na to má navázat postupně přikupování reklamního prostoru,
ČTK
Související články
- Končí možnost podávání připomínek k Metropolitnímu plánu
- Metropolitní plán: na připomínky už jen týden
- Metropolitní plán je připraven k veřejnému projednání
- Projednávání Metropolitního plánu začne za dva týdny
- Návrh Metropolitního plánu zveřejněn
- Metropolitní plán bude hotov v roce 2022
- Mluvit a naslouchat! – radí Praze urbanisté
- Experti doporučili dopracování metropolitního plánu Prahy
- Metropolitní plán: další odklad, primátorka kritizuje IPR
- První verze Metropolitního plánu hotova