30. 6. 2020

Pražský okruh: pod povrch a s tunely?

Pražský magistrát při dostavbě Pražského okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi preferuje, aby byla silnice zahloubena a v několika úsecích vznikly tunely. Toto své stanovisko zašle město Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které stavbu okruhu připravuje. „Preferovaná tunelová varianta získala od ŘSD kladné hodnocení z ekonomického hlediska, zároveň má minimální negativní vliv na občany žijící v jejím okolí. S ŘSD budeme nadále spolupracovat na tom, aby se stavba okruhu mohla realizovat co nejrychleji a zároveň co nejméně poškodila dotčená území,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Původní návrh trasy úseku označovaného 520 z roku 2009 počítal s tím, že silnice povede po povrchu. „Zahloubená“ varianta znamená, že všude, kde to je možné, bude silnice vedena pod povrchem, a to průměrně až o osm metrů. Třetí varianta kromě zahloubení navrhuje navíc stavbu tří tunelů. První tunel Vinoř by měl délku 1,3 kilometru, Veleň by měřil 450 metrů a Třeboradice dva kilometry. Která varianta bude nakonec vybrána, není v současnosti jasné.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které jej mají propojit s vnitřním městským okruhem. Proti výstavbě Pražského okruhu dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.

 

ČTK