2. 3. 2012

Pražská nádraží ne/využitá

Nadcházející týden bude v české metropoli ve znamení nádraží a jejich revitalizace. Výstavou v Galerii Jaroslava Fragnera (7. – 13. 3.) a mezinárodní odbornou konferencí na pražském Magistrátu (8. 3.) bude zahájen rozsáhlý projekt Pražská nádraží ne/využitá, který si všímá přítomnosti a budoucnosti nádražních objektů i železničních areálů na území Prahy.

Jak v dlouhodobém časovém horizontu udržet nenahraditelné nádražní budovy, přestože ztratily svou dopravní funkci? Jaká náplň je vhodná pro smíchovské, bubenečské a žižkovské nádraží či Masarykovo nádraží? A jakou úlohu mají železniční nemovitosti v rozvoji Prahy? Tyto a mnoho dalších otázek bude zodpovězeno v rámci připravované výstavy, konference i sborníku.

Na konferenci se o své zkušenosti s konverzí železničních nemovitostí přijedou podělit i architekti, urbanisté nebo developeři ze Španělska, Nizozemí, Německa, Rakouska a Dánska.

Pořadateli jsou Galerie Jaroslava Fragnera, Výzkumné centrum průmyslového dědictví FA ČVUT a o.s. Tady není developerovo.

id20868-02.jpgid20868-03.jpgid20868-04.jpg

Fotografie: Vídeň Hauptbahnhof (foto ÖBB, Stadt Wien) Masarykovo nádraží – dílny (foto Lukáš Beran) Nádraží Veleslavín (foto Jan Zikmund) Nádraží Holešovice-Bubny – dílny (foto Lukáš Beran)