Praha: změna vnitřního okruhu navazujícího na Blanku
Pražský magistrát nechal přepracovat projekt části Městského okruhu zvaného Vlasta navazujícího na Pelc-Tyrolce na tunel Blanka. Proti dřívější verzi jsou prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z tunelů a změněny jsou i podoby některých křižovatek. Na některých místech vzniknou pozemky určené pro výstavbu. Kdy tuto část okruhu začne město stavět, zatím nebylo rozhodnuto stejně jako to, zda se bude stavět po etapách či najednou.
Významnou změnou proti původnímu plánu je prodloužení tunelů. Na zhruba desetikilometrovém úseku se protáhnou z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru. Projektanti se podle architekta a ex-primátora Jana Kasla, který se projektu podílel, museli vyrovnat s ochranou břehu Vltavy v Povltavské v Praze 8. Auta tady původně měla v jednom směru jezdit po povrchu, nově pojedou v obou směrech tunelem pod Bílou skálou. Na břehu vznikne rekreační oblast. Pod zemí bude také Libeňská spojka, která povede z Libně na Vychovatelnu. Město také ustoupilo od plánované křižovatky v ulici V Olšinách, která by přiváděla auta do staré zástavby ve Strašnicích. Velká křižovatka nebude ani na Jarově.
Nový plán umožní přidat zeleň a rozšířit tramvajové trati. Nová tramvajová spojení by v budoucnu mohla propojit Černokosteleckou a Českobrodskou a ze Spojovací by se mohli v budoucnu cestující svézt až do Malešic. Nové takzvaně rozvojové území určené pro výstavbu by mohlo být mezi Palmovkou a Vysočany, kde původní návrh počítal s estakádou, nebo v Malešicích.
Nová varianta by neměla proti minulému návrhu prodloužit přípravu a dobu stavby. „Budeme se snažit do konce volebního období získat kladné územní rozhodnutí. Věřím, že když k tomu přistupujeme tak, že neničíme území, tak to znamená hladší projednání s městskými částmi, protože to původní řešení zaručovalo obrovský odpor občanů, na které by to mělo negativní dopady. Nejsložitější není realizace, ale procesní hledisko a povolovací kolečko,“ řekl A. Scheinherr, náměstek pražského primátora.
ČTK
Související články
- Pražský okruh: pod povrch a s tunely?
- Další otazníky nad D3
- Praha: nové tramvajové tratě
- Praha odmítla alternativní trasu Pražského okruhu
- Vedení Prahy: se starosty o Pražském okruhu
- MD: kanál Dunaj-Odra-Labe bude ekonomicky efektivní
- Rekonstrukce Národního muzea změní její okolí
- Rozvoj inteligentních systémů v dopravě zatím stál 1,4 mld. korun
- Pro urychlení výstavby infrastruktury
- O budoucnosti pražské dopravy v CAMPu