Praha: tramvaj pro Jižní Město
Na východě Prahy by mohla v budoucnu vzniknout nová tramvajová trať. Takzvaná východní tangenta by spojila stanici metra Želivského s Vršovicemi, Michlí a Spořilovem, odkud by vedla až na Jižní Město. Důvodem výstavby je odlehčit MHD v centru města. Vyplývá to z usnesení magistrátního výboru pro územní rozvoj, jenž schválil záměr vypracovat změnu územního plánu, která by takovou výstavbu umožnila.
Nová trať by navázala na Praze 3 na tu, která vede z Želivského na Ohradu a dále do Libně. V opačném směru by vedla dolů do Vršovic ke stadionu fotbalové Slavie a následně na Bohdalec. Pod Bohdalcem v Michli by se pak koleje napojily na trať, která vede z Nuslí na smyčku na Spořilově. Od zmíněné smyčky by potom pokračovala podél Spořilovské na Chodovec a dále na Litochlebské náměstí až ke stanici metra C Chodov.
Výbor kromě zmíněné trasy na východě Prahy projednal také vypracování změny územního plánu pro výstavbu tramvajové trati ze zastávky Pražského povstání na Pankrác a dále na Budějovickou a vedle toho i záměr vypracovat změny územního plánu umožňující stavbu železničních tratí na okrajích Prahy. Jednalo se o území pro novou trať z Prahy přes Neratovice do Liberce, vymezení koridoru územní rezervy spojení Prahy s Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví a rovněž tratě na Benešov. Diskuse se vedla také o takzvaném Novém spojení II, které by propojilo smíchovské, hlavní a vršovické nádraží. Pořízení této změny územního plánu ale výbor neschválil a její projednávání přerušil.
ČTK
Související články
- Praha: nové tramvajové tratě
- Praha: nový tramvajový most v Podbabě?
- Praha a DPP plánují stavbu téměř 30 tramvajových tratí
- Praha: tramvají z Vinohrad na Hlavní nádraží?
- Market Report H2 2021: rezidenční Praha optikou RK Svoboda & Williams
- PDS chystá další projekty
- Central Group zahájila výstavbu Parkové čtvrti
- Praha směnila pozemky na Jižním Městě
- Praha: rekordní počet „povolených“ bytů
- Praha má pravidla pro příspěvky developerů