PASSERINVEST: nový koncept dopravní infrastruktury pro ČR a Prahu
Skupina PASSERINVEST zareagovala na palčivý problém České republiky – nedokončenou a nedostatečnou síť dálničních a rychlostních komunikací a stejně tak stagnující rozvoj metra v Praze. PASSERINVEST přichází s vlastním konceptem dobudování dopravní infrastruktury jak v Praze, tak po celé České republice v návaznosti na dopravní situaci a dopravní řešení v sousedních státech.
Koncepce navrhuje dobudování 644 km dálnic, 1 274 km rychlostních silnic a zefektivnění sítě metra (včetně nové trasy E) a jeho propojení s příměstskou železnicí. „Tento návrh není zcela jistě konfrontační. Naopak staví na současném, byť pomalém dokončování koncepce ze 70.let, která v podstatě vychází z plánu J. A. Bati, a dále ji významně rozšiřuje. Původní koncepce je totiž výrazně radiální, má paprskový efekt, kde většina dálnic a hlavních rychlostních silnic míří do Prahy. Koncept navrhuje dobudování tangenciální sítě propojující vzájemně klíčová města regionů při maximálním respektu k životnímu prostředí a zajištění bezpečnosti provozu,“ vysvětluje Radim Passer, iniciátor projektu.
ČTK
Související články
- Passerinvest zahajuje výstavbu budovy Roztyly Plaza
- Pražský okruh: pod povrch a s tunely?
- Praha: změna vnitřního okruhu navazujícího na Blanku
- Další otazníky nad D3
- Praha: nové tramvajové tratě
- Praha odmítla alternativní trasu Pražského okruhu
- Vedení Prahy: se starosty o Pražském okruhu
- MD: kanál Dunaj-Odra-Labe bude ekonomicky efektivní
- Rekonstrukce Národního muzea změní její okolí
- Rozvoj inteligentních systémů v dopravě zatím stál 1,4 mld. korun