Online retail ohrožuje kamenné obchody
Online obchodování má vliv na evropský trh s nemovitostmi, zejména v zemích, kde je nakupování přes internet stále populárnější. Takové jsou výsledky z poslední zprávy o trhu Colliers International – Online retail. V ČR tržby z online obchodování vzrostly během let 2009 až 2010 o více než 10 % a jeho tržby dosáhly více než 3 mld. Kč.
Mají-li nákupní centra zůstat konkurenceschopná, musejí tento trend vzít v úvahu. Online obchodování má potenciál snížit frekvenci návštěv maloobchodních a městských center. Oblasti, jejichž konkurenceschopnost je internetem nejvíce ohrožena, jsou menší města nacházející se v blízkosti větších měst či nákupních center, protože těm nejsou schopna konkurovat rozsahem zkušeností, velikostí ani nabídkou produktů. Navíc maloobchodní centra, ve kterých dominují řetězcové a značkové obchody nad několika málo nezávislými prodejci jsou u nakupujících méně oblíbené.
„Navzdory růstu online obchodování se budou silné maloobchodní lokality u maloobchodníků a zákazníků i nadále těšit oblibě. Stejně tak i nákupní centra, která nabídnou atraktivní maloobchodní mix, mohou působit jako magnet pro společenské či volnočasové vyžití,“ říká Omar Sattar, ředitel Colliers International pro Českou republiku.
Související články
- Nájemné maloobchodních prostor je stabilní
- Lordship zahájil výstavbu Galerie Stromovka
- Maloobchod v CEE
- Slovensko: CPI otevírá Family Centrum
- OC Šestka v remodelingu
- Rozšiřování CČM vstupuje do druhé etapy
- Maloobchod: expanze až v roce 2012
- Evropa očekává jen mírný růst maloobchodu
- Střední Evropa: investory láká „retail“
- Lordship plánuje obchodní centrum pro Holešovice