Obchodních komplexů je v Česku téměř pět stovek
Počet nákupních center, obchodních domů, outlet center a hypermarketů s malými pasážemi dosáhl podle průzkumu společnosti Incoma GfK v Česku na konci loňského roku 497. Z toho je 92 tradičních nákupních center s celkovým rozsahem 2,3 milionu metrů čtverečních ploch. Celková pronajímatelná prodejní plocha těchto komplexů přesáhla 4,5 milionu metrů čtverečních.
V přepočtu na 100 obyvatel je nejvíce pronajímatelných ploch v Praze, téměř 80 metrů čtverečních. „Česká metropole je z tohoto hlediska jednoznačně nejvíce saturovaným regionem. Dále následuje Ústecký kraj s 52 metry na 100 obyvatel,“ uvedl František Diviš ze společnosti Incoma GfK. Naopak nejméně pronajímatelných ploch v nákupních centrech v přepočtu na 100 obyvatel je v kraji Vysočina (21 metrů čtverečních na 100 obyvatel) a ve Středočeském kraji (24 na 100 obyvatel). V tomto regionu však silně působí vliv Prahy, pro kterou jsou přilehlé oblasti středních Čech přirozeným spádovým územím.
Související články
- Česko a jeho super-, hyper- a diskont- prodejny
- Hradec Králové: radnice jedná s CTP Invest
- Crestyl v Opavě obchodní centrum stavět nebude
- Šternberk bude mít OC
- CPI rozšiřuje IGY Centrum
- Opava: referendum kvůli OC Crestylu nebude
- Ústecké Fórum má nového majitele
- Brněnské OC Olympia je na prodej
- Reality.iDnes se spojily s AdInternetem
- Crestyl staví OC v Jablonci