Metro D má nepravomocné stavební povolení
Projekt pražského metra D získal nepravomocné stavební povolení pro hlavní stavbu a zařízení staveniště. Proti povolení se již odvolala část obyvatel Pankráce. Zahájení stavby se tak může zpozdit. „Možnosti jsou dvě. Buď se se spolkem Pankrácká společnost a SVJ Kovářovicova dohodneme, nebo ne, a pak to bude řešit ministerstvo dopravy. Než by ale k rozhodnutí došlo, zahájení stavby se samozřejmě může zpozdit,“ řekl Scheinherr.
Magistrátní specializovaný stavební úřad vydal nepravomocné stavební povolení na hlavní stavbu, tedy na vybudování pěti stanic s tunely, a na zařízení staveniště 30. června. Spolek poslal 11. července magistrátu proti oběma rozhodnutím tzv. blanketní odvolání, do kterého budou konkrétní důvody teprve zaneseny. Místním dlouhodobě vadí v projektu několik věcí. Jednou z nich je stavba tzv. pilotové stěny v blízkosti budoucí stanice Olbrachtova, velikost staveniště nebo kácení vzrostlé zeleně.
V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postavený úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun a investorem je DPP.
ČTK
Související články
- Praha: tramvaj z Malovanky na Strahov
- DPP uzavře smlouvu na první část metra D
- DPP, Karlín Group a CPI společně?
- Karlín Group: společný podnik s DPP je domluven
- Eurovia požaduje zrušení soutěže na stavbu metra D
- Další kritika společného podniku k Nádraží Holešovice
- E15: DPP založil společný podnik s developery
- Stanice metra Opatov projde rekonstrukcí
- Metro D: společný podnik opět na stole
- Společný podnik DPP a Penty nevznikne