1. 8. 2017

Hotelový sektor čekají změny

Demografické trendy a sociální média zásadně promění způsob cestování a trávení dovolené. Studie poradenské společnosti Savills uvádí hlavní trendy, které ovlivní sektor do roku 2030.

Především poroste počet cestujících důchodového věku z EU, Asie a Blízkého východu. Budou mít chuť si užívat, trávit aktivní a zážitkovou dovolenou, budou chtít vystoupit ze zaběhnutých kolejí. Stejné zážitky vyhledávají mladí turisté, je tedy zřejmé, že v roce 2030 budou stejná místa navštěvovat lidé všech generací. Cestující jednotlivci budou tvořit větší podíl a to napříč všemi generacemi. Hotely budou nuceny snížit nebo zrušit příplatky za jednolůžkové pokoje. Sociální média motivují lidi «dosahovat nedosažitelného». V roce 2030 již nebudou existovat nové destinace. Pro získání popularity na sociálních sítích tak budou chtít lidé navštěvovat místa, která byla dříve považována za nebezpečná nebo nedostupná. Ze stejného důvodu budou v oblibě extrémní a okázalé aktivity.

Pro byznysovou klientelu bude důležité zrychlení procesu ubytování, sběr informací o preferencích klienta, zvětšení pracovních a společenských zón. Běžné bude použití softwaru na rozlišení lidských tváří. Hotely mohou některé plochy dokonce podpronajmout specializovaným poskytovatelům kancelářských ploch jako flexibilní pracovní prostředí. 3D technologie umožní návštěvníkům spojení s kolegy v reálném čase. Hotely se rozdělí do dvou skupin – jedny budou on-line a druhé off-line. Většina hotelů bude nabízet super rychlé wifi spojení, které hostům umožní sdílet naživo každý moment jejich pobytu. Ty ostatní budou útočištěm pro cestovatele, kteří chtějí chránit své soukromí nebo zatouží po digitálním detoxu.

George Nicholas ze Savills, říká: “Hotely se budou muset zaměřit na to, aby nabízely skutečně unikátní zážitek a jejich služby byly zákazníkovi připraveny co nejvíce na míru. Jen tak dokáží v roce 2030 přilákat jak 22-letého hosta, který cestuje sám, tak pár, kterému je 65 let.”

SF/pb