EU: výhledy „kamenného“ maloobchodu
Společnost GfK předpovídá, že růst nominálních tržeb v „kamenných“ obchodech 27 členských států EU (vyjma Velké Británie) bude v roce 2019 činit 2 %. Nejvyšší tempo růstu se očekává v Rumunsku (+7,0 %) a Litvě (+5,9 %), růst se předpovídá i pro Českou republiku (+3,4 %).
Na většinu evropských spotřebitelů působí v současné době dvě protichůdné síly. Na jedné straně je to nejistota kolem Brexitu, obchodní konflikty a slabší vyhlídky růstu na významných exportních trzích, jako je Čína. Na druhé straně však panuje velmi dobrá situace na trhu práce, vyšší růst mezd a mírné ceny ropy.
Českému maloobchodu se podle analýzy společnosti CBRE skutečně daří a Česko je země velmi lákavá pro zahraniční značky. Za posledních pět let k nám přišlo více než 120 nových značek, přičemž za stejnou dobu jich zemi opustily pouhé dvě desítky. V loňském roce k nám přišlo 29 nových značek, což je sice pokles o 26 procent oproti roku 2017, avšak loni se u nás také neotevřelo žádné větší nákupní centrum. Mezi nové hráče patří například značky Valentino, Fresh Corner, My Brand, Christian Louboutin, Lilou nebo Starbucks Reserve.
SF/pb
Související články
- Hradec Králové má nové obchodní centrum
- Přístup OC ke snižování nájmu se různí
- Obchodní centrum Čestlice změnilo majitele
- Snížení nájmu v OC chce většina prodejců
- Jiná podoba obchodních center po pandemii?
- OC Plzeň Rokycanská změnilo majitele
- Trikaya chystá přestavbu brněnského Futura
- Praha: Centrum Stromovka zahájilo provoz
- Galerie Butovice: modernizace a prodej
- Korso Karviná v novém kabátě