Fastav změnil chátrající továrnu na nákupní zónu
Developerská společnost Fastav, sídlící na Moravě, se komplexní přípravě projektů pro maloobchodní potravinářské řetězce a rozvoji obchodních parků a zón věnuje již více než patnáct let. Právě nyní Fastav přichází s dobrou zprávou pro novojičínský region. Právě tady, v Šenově u Nového Jičína, bude v návaznosti na otevření hypermarketu Tesco ve čtvrtek 26. dubna zahajovat provoz „retailový“ park Fastmall. Moderní obchodní zóna nahradila chátrající tovární budovu a na místě někdejšího brownfieldu vyrostla přirozená součást centra města.
V rámci výstavby retailových parků společnost Fastav přichází na trh s novou značkou. Nákupní centra „Fastmall” přinášejí komfortní nakupování v moderních objektech s dobrou dopravní dostupností a pohodlnou možností parkování. Fastmall nabízí veřejnosti možnost pokrýt rodinné nákupy od kosmetiky přes oblečení, obuv, sportovní potřeby, hračky až po elektroniku. Značka tak plní příslib, obsažený ve slově “fast”, tedy rychlého nákupu – Fastmall totiž pokrývá kompletní sortiment, není tedy zapotřebí za nákupy vyrážet jinam.
Tesco – Fastmall
Nákupní centrum Fastmall vyrostlo v Šenově u Nového Jičína jako součást společné obchodní zóny spolu s hypermarketem Tesco. „Společnost Fastav zajišťovala přípravu projektu, výkup pozemků a územní rozhodnutí jak pro Tesco, tak pro Fastmall. Developerská společnost dále investovala do výstavby celkem sedmi prodejen, které bude dlouhodobě pronajímat svým obchodním partnerům,” říká Eva Kvasničková, projektový manažer společnosti Fastav Development – AOC.
Přípravy projektu zahájil developer již v roce 2005. Tehdy stály na místě dnešního obchodního parku jen zchátralé budovy bývalé továrny na výrobu klobouků. Ruiny průmyslových objektů se společnost Fastav rozhodla změnit na obchodní zónu o celkové ploše 27 000 metrů čtverečních, která vrátí život do dlouhodobě nevyužitého prostranství v centru Šenova. Přípravu projektu sice dlouhou dobu komplikovaly obstrukce ze strany majitele sousedního pozemku, vleklý spor se ale nakonec podařilo vyřešit, a tak již za několik dnů vstoupí do nové šenovské nákupní zóny první zákazníci.
Díky efektivním konceptům a dlouholetému působení na trhu firma Fastav navázala dlouhodobou spolupráci s řadou obchodních partnerů, mezi něž patří Kaufland ČR a SR, Tesco Stores ČR a SR, Ahold Czech Republic, Ahold Slovakia, Rewe, Lidl ČR a SR, ale také Takko, Dráčik, Deichmann, Drogerie dm, Sportisimo a Elektro Planeo. “Dveře jsou samozřejmě otevřené i pro spolupráci s dalšími značkami,” upřesňuje Eva Kvasničková.
Obchodní zóna Šenov v číslech
- plocha celkem: 27 000 metrů čtverečních
- nájemci: Tesco + 7 „non-food“ prodejen (Takko, Dráčik, Deichmann, Drogerie dm, Sportisimo a Elektro Planeo)
- Tesco (zastavěná plocha): 6 460 metrů čtverečních
- Fastmall (zastavěná plocha): 3 550 metrů čtverečních – počet parkovacích míst celkem: 360
Developerská podpora rozvoje měst
Společnost Fastav se v rámci přípravy svých projektů snaží o citlivý přístup k městským organismům a ve spolupráci s místní samosprávou vždy usiluje o to, aby projekty byly dlouhodobě úspěšné jak u nájemců, tak zákazníků, ale zároveň i přínosem pro místní obyvatele. Součástí projektů tak často bývá i příspěvek k rozvoji městské infrastruktury, například právě v Šenově byl vybudován nový most přes říčku Jičínku a světelná křižovatka na ulici Přemyslovců v celkové hodnotě 15 milionů Kč. Za největší přínos posledního projektu firmy Fastav je nicméně nutné považovat především odstranění takzvané „šenovské Hirošimy”, jak tamní obyvatelé přezdívali rozpadající se továrnu. Dalším nezanedbatelným přínosem šenovského projektu pro město a region jsou nové pracovní příležitosti – obchodní zóna dá práci 120 místním obyvatelům.
(Více informací na www.fastav.cz)
Související články
- Retail: akviziční ofenzíva skupiny CPI
- Hypermarkety – expanze do regionů
- Retail na počátku evoluční revoluce
- Glosář Veroniky Tebichové: nové trendy v „retailu“
- Maloobchod: development i investoři ožívají
- Maloobchod sází na kvalitu i expanzi
- CEE – oblíbený cíl obchodních značek
- Praha – regionální obchodní velmoc
- „Retail“ development chystá hlavně rekonstrukce
- OC: význam gastronomie roste