Crestyl: od developmentu k „retailu“
Skupina Crestyl se začíná dobře etablovat i na „retailovém“ trhu, což výmluvně dokládají data o návštěvnosti jejích obchodních center. V uplynulých letech jich vybudovala několik – společným jmenovatelem vždy bylo umístění v regionech. V současné době skupina sama vlastní a provozuje tři obchodní centra – své projekty Central v Kladně a Jablonci nad Nisou a pak brněnské OC Dornych, které v roce 2017 koupila od společnosti Tesco.
Návštěvnost v OC Central Kladno loni vzrostla meziročně o 10 % na 4,3 milionu návštěvníků, v Central Jablonec dokonce o 16 % na 3 miliony návštěvníků. Obsazenost všech tří obchodních center je navíc téměř stoprocentní, když v uplynulém roce nalákaly řadu nových nájemců, mezi nimi například společnosti či značky Electroworld, KIK, Starbucks, Marionnaud, Sportsdirect, GATE, Takko nebo Flying Tiger.
„Dříve jsme se chovali jako klasický developer a obchodní centra jsme po jejich dokončení a pronajmutí prodávali. Zavedenou strategii jsme ale po dokončení Central Kladno a Central Jablonec změnili a rozhodli jsme se stát i hráčem v oblasti retailu,“ vysvětluje Omar Koleilat, generální ředitel skupiny Crestyl. Podle něj dosavadní úspěch provozovaných center dokazuje, že změna strategie se vyplatila a i proto hodlá skupina Crestyl v rozšiřování aktivit ve sféře obchodních kapacit pokračovat.
Nejde jenom o obchod
Obchodní komplex Central Kladno byl otevřen v roce 2015 a získal ocenění obchodní centrum roku. Na svých více než 26 000 m2 obchodní plochy „hostí“ přes 100 domácích i zahraničních značek, které dosud na Kladensku nefigurovaly. Unikátem nabídky centra je rozsáhlý pohyblivý model pražského Hlavního nádraží sestavený ze stavebnice LEGO. V loňském roce v centru přibyla mimo jiné nová kavárna Starbucks a stylová restaurace s bowlingem Kantýna Poldi.
Obchodní středisko Central Jablonec se otevřelo veřejnosti v roce 2017 a v minulém měsíci přivítalo již svého pětimiliontého návštěvníka. Projekt přinesl do lokality širší nabídku obchodů a služeb, za kterými do té doby museli obyvatelé Jablonce dojíždět jinam. Budova nového obchodního centra se 13 000 m2 prodejní plochy navíc nahradila zchátralý obchodní dům a přispěla k celkové revitalizaci místa na okraji jablonecké pěší zóny. V uplynulém roce se zde otevřely dalších tři nové prodejny – nehtové studio Art Nails, parfumérie Marionnaud a Rodinná Farma s nabídkou produktů zejména od malých farmářů z Čech a Slovenska.
OC Dornych čeká na revitalizaci
V brněnském OC Dornych se podařilo pronajmout plných 100 % prodejní plochy během několika měsíců poté, co dvě třetiny centra opustila společnost Tesco. Právě od ní Crestyl budovu převzal na začátku loňského roku a hned poté provedl částečnou rekonstrukci vnitřních prostor a rekultivoval okolí budovy. K novým nájemcům se v průběhu loňského roku zařadily mnohé značky – Sportsdirect, Electroworld, KIK, Pepco, GATE, Takko, Kitos, nábytek Jech nebo Flying Tiger. V současné době se připravuje kompletní revitalizace obchodního centra, projekt by měl být představen v průběhu několika budoucích měsíců.
SF/pb
Související články
- Projekt Savarin startuje
- Reality 2021: hladový trh, dietní nabídka a NSZ
- Bytový trh v mlhovině nejistot
- Rok 2020 v prognózách developerů
- Nájemní bydlení očima developerů (II.)
- „Retail“ čeká zvyšování nájmů
- 2017: kdo se radoval, kdo byl bit?
- UBM a Crestyl chystají společný rezidenční projekt
- Letní reality: investiční žně a stavební novela
- Omar Koleilat, Crestyl: k regionům nás váže loajalita