Developeři na stavbě metra?
Město Praha spolu s dopravním podnikem (DPP) nabídla developerům spolupráci na stavbě trasy metra D z Pankráce do Písnice. Z nich vybere partnera, s kterým vytvoří společný podnik. Společný podnik se soukromníky má pomoci při rozvoji okolí stanic i při výkupu problematických pozemků – nová firma totiž nebude vázána předpisy, které městu i DPP zakazují vykupovat pozemky za vyšší než odhadní cenu. Pokud bude založena, bude řešit všechny plánované stanice – nebudou rozděleny mezi různé developery.
„Sdělili jsme jim (developerům), že jsme připraveni jednat o založení podniku, který by vykoupil nutné pozemky. Představili jsme jim záměr a budeme čekat, zda se někdo přihlásí a bude mít zájem,“ řekl ředitel DPP Martin Gillar.
Většinu akcií ve společném podniku by drželi developeři. Pozemky by byly ve vlastnictví společnosti a DPP bude mít od začátku smlouvy nastaveny tak, aby nehrozilo, že by vznikly spory a stanice byly případně zavřeny. Při výstavbě bude dopravce řešit vše v podzemí, nová firma s developery pak vše od výstupů nahoru. Developerům bylo rovněž předloženo rozdělení stavby metra na tři části. První je část na povrchu, tedy výstupy, cesty pro pěší nebo autobusové terminály. Druhou tvoří tunely, technologie a bezpečnostní zařízení a poslední částí jsou vlaky, které budou na trase jezdit.
Výběr společníka z řad developerů se uskuteční takzvanou tržní konzultací, nepůjde o klasické výběrové řízení. První etapa stavby metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory by mohla začít v roce 2019 a být dokončena do roku 2023.
ČTK
Související články
- Karlín Group: společný podnik s DPP je domluven
- Eurovia požaduje zrušení soutěže na stavbu metra D
- Další kritika společného podniku k Nádraží Holešovice
- E15: DPP založil společný podnik s developery
- Stanice metra Opatov projde rekonstrukcí
- Společný podnik DPP a Penty se odkládá
- Penta a DPP založí společný podnik
- O stavbu metra D má zájem šest developerů
- COPA Centrum startuje
- Brněnský Domoplan expanduje