Centrum Chodov expanduje
Společnost Unibail-Rodamco, specialista na retailové komerční nemovitosti, v současné době realizuje velkorysý projekt expanze pražského obchodního centra Chodov. Jeho plocha se po rozšíření zvětší o více než třetinu na výsledných 100 286 metrů čtverečních. Tak se OC Chodov stane jedním z největších středisek maloobchodu v České republice, přičemž plánovaná expanze přinese řadu unikátních novinek.
Tak například se jeho návštěvníci během podzimu roku 2017 mohou těšit na 300 prodejen, což je v našich poměrech rekord (23 z nich v exkluzivním konceptu s fasádou o výšce překonávající šest metrů), zároveň se jim představí nový filmový multiplex s 18 kinosály, včetně VIP a 4DX sálů, když podle představitelů investora bude jedinečný i koncept „designérské galerie“, která nabídne módní prémiové značky a VIP služby
Přestavba vytvoří prostor pro novinky
Přestavba prodejní plochu centra rozšíří z aktuálních 61 000 mm2 na 100 286 m2. Vedle přístavby zcela nových částí se modernizace postupně dočkají i stávající prostory centra. Velkou pozornost investor věnuje restaurační zóně s 43 jednotkami s pestrou paletou mezinárodních kuchyní a poskytující prostor pro tematické aktivity, jako jsou například lekce vaření, kuchařské show a food festivaly. Nové Centrum Chodov uvede poprvé v České republice také světově proslulou japonskou restauraci Wagamama, jejíž plocha bude zaujímat 525 m2.
V portfoliu společnosti Unibail-Rodamco zastává Centrum Chodov pozici tržního „trendsettera“. Jeho rozšíření tuto roli v oblastech módy a nadstandardní péče o návštěvníky významně posílí. Inditex Group, pod níž spadají vyhledávané módní ikony Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear a Stradivarius, v novém Centru Chodov kromě vlajkových lodí již zmíněných značek představí i pro český trh nové Oysho a Zara Home. H&M Group zde bude prezentovat svůj tuzemský „flagship store“ na přibližné ploše 3 000 m2.
Kvalitní design i odpovědnost k okolí
Za designem Centra Chodov stojí architekti britského ateliéru Benoy a francouzské kanceláře Saguez & Partners, které společnost Unibail-Rodamco oslovila na základě několika předchozích spoluprací. Exteriéry budovy v jejich návrzích definují solidní materiály, decentní odstíny a originální dekorace fasády v bílé barvě. Interiéry nesou díky prvkům, jako jsou mramorové podlahy nebo lesklé bílé či metalické povrchy, punc čistoty, elegance a luxusu. Prostory na základě jejich spojení působí vzdušně a velkoryse.
Architektura Centra Chodov je také odpovědná k životnímu prostředí, budova se řadí k tzv. „zeleným“ a maximálně využívá principů šetrných k přírodě. Ekologickou orientaci centra potvrzuje řada doposud získaných mezinárodních certifikátů, například BREEAM v kategoriích „Asset Rating” (technický stav) s hodnocením „very good“ (velmi dobrý) a „Building Management“ (stavební management) klasifikovaný jako „excellent“.
Související články
- Robert Neugröschel, Unibail – Rodamco: „Psí kost“ už nestačí
- CEE – oblíbený cíl obchodních značek
- Praha – regionální obchodní velmoc
- „Retail“ development chystá hlavně rekonstrukce
- OC: význam gastronomie roste
- Obchod: on-line transakce komplikují výpočet nájemného
- „Retail“ dnes a v budoucnosti
- Retailové Česko láká obchodníky i investory
- Jeden zavřený obchod = dva nové
- Obchod: malé jednotky mají špatné časy