PPF RE finalizuje výstavbu komplexu ArtGen
Společnost PPF Real Estate, realitní a developerský výsadek skupiny PPF spravující dnes aktiva v hodnotě jedné miliardy eur, vstoupila do finální fáze výstavby netradičního administrativního komplexu ArtGen v pražských Holešovicích. Jeho dvě budovy nebudou sloužit pouze jako administrativní prostory, ale rovněž jako galerie pro výstavy výtvarného umění a různé kulturní akce a právě umění ve všech jeho formách také bude také motorem marketingu originálního projektu. Dokončení obou budov se plánuje na podzim příštího roku.
Architektonický návrh budov ArtGen připravil ateliér CMC architects, generálním dodavatelem stavby, aspirující na certifikát LEED Gold, je firma SYNER. Komplex je prvním projektem budoucí nové tváře Holešovic. Po jeho dokončení se stane celá lokalita centrem administrativy, obchodů, služeb a bydlení pro severní část rozšířeného centra hlavního města Prahy. Nádraží Holešovice, Holešovická tržnice nebo celé okolí Bubenského nábřeží jsou přitom místa, která tvořila významnou část historie Prahy. ArtGen, jako jeden z několika rozvojových projektů lokality, chce na tuto tradici navázat a vrátit do ní pulzující život.
Nová dominanta Holešovic
ArtGen je komplexem dvou budov, jež nabídnou přibližně 23 000 metrů čtverečních moderních kancelářských ploch. Každá budova má lehce odlišnou technickou specifikaci a uspokojí tak různé požadavky nájemců. Maloobchodní prostory, které budou v přízemí obou budov, nájemcům nabídnou nejen stravovací možnosti, ale také další doplňkové služby. Oba objekty propojí centrální náměstí se zelení a interaktivní galerií pod širým nebem. Nájemcům i rezidentům bude sloužit tato venkovní galerie i jako klidová a relaxační zóna.
Budova Art dostála svému jménu a díky zajímavé a výrazné architektuře s oblými tvary patří k dominantám Holešovic. Budova má výraznou image a zároveň poskytuje atraktivní výhled na řeku Vltavu a centrum Prahy. Budova Gen má zase pravidelný obdélníkový tvar a umožňuje maximální efektivitu využití ploch. Šestipatrový Gen nabízí svým nájemcům i několik teras s výhledem do okolí.
Celý projekt přitom využívá systému inteligentního řízení budov a šetrných technologií, jako je například využití dešťové vody, rekuperace vzduchu, řízení osvětlení společných prostor čidly pohybu a další.
Umělecký marketing
„Na rozdíl od jiných pražských developerských projektů jsme se ArtGen rozhodli zviditelnit netradiční formou, prostřednictvím různých uměleckých aktivit, jako jsou vernisáže známých, ale i méně známých umělců či módními přehlídkami. Pro ty je dispozičně projekt ArtGen šitý na míru,“ vysvětluje Martin Tuček, předseda představenstva společností Art Office Gallery a Gen Office Gallery, které jsou přímými investory stavby.
Spojení s uměním se promítne do všech komunikačních kanálů nového projektu. Už nyní například na vnějších stěnách budovy Art probíhá výstava uměleckých fotografií. Investor má v plánu spojit umění i s dalšími komunikačními výstupy.
Související články
- Penta začíná stavět Florentinum (i pro sebe)
- Kolik stojí jedno kancelářské místo?
- Pre-lease je jen oddalování spekulativní výstavby
- HB Reavis pokračuje v expanzi
- Kanceláře: nejlepšími nájemníky jsou právnické firmy
- Pražské kanceláře: reklasifikace není revoluce, ale …
- PPF: developerských projektů přibývá
- CEE: výstavbu kanceláří čeká oživení
- Kanceláře: od pevných míst k flexibilnímu sdílení
- Glosář Lukáše Netolického: kancelářský trh čekají mírně lepší časy