Hobbymarkety nabírají druhý dech
V České republice je nyní celkem 141 hobbymarketů, tj. specializovaných velkoplošných prodejen potřeb pro dům a zahradu, a další se připravují. Vůči roku 2010 jde v jejich počtu o 5% nárůst. Expanze DIYs v České republice v uplynulých letech sice v důsledku krize zpomalila, nicméně nikdy neustala, a nyní některé řetězce v tomto směru ohlašují zvýšenou aktivitu – ať už v podobě otevírání nových obchodů, nebo rozšiřování těch stávajících. „Na tuzemském trhu tzv. DIYs (do-it-yourself stores) se pohybuje šest významných hráčů, z nichž většina pochází z německy mluvících zemí – OBI, Baumax, Bauhaus, Globus Baumarkt a Hornbach Baumarkt. Jedinou českou firmou níže uvedeného žebříčku je Mountfield, který má aktuálně nejvyšší počet prodejen, celkem 55. Za jeho úspěchem stojí především brzký vstup na český trh, různé velikosti obchodních jednotek a dlouhodobé investice do marketingu – zmiňme Kolo štěstí a legendárního Bédu Trávníčka. Od velkoformátových prodejen ostatních hráčů se také liší užším sortimentem, zaměřeným hlavně na zahradní techniku, zahradní nábytek a bazény. Ostatně Česká republika je nyní bazénovou mocností, v evropských přehledech EUSA se umístila na třetím místě – za Španělskem a Francií,“ říká Beatrice Mouton, vedoucí maloobchodního oddělení Jones Lang LaSalle pro střední Evropu.
OBI má v ČR 33 prodejen, Baumax 24, Globus Buamarkt 14, Hornbach 8 a Buahaus 7.
Související články
- Logistika se veze na vlně optimismu
- JLL: kancelářské oddělení povede Tibor Ovečka
- Do JLL nastupuje Emmanuel Gluntz
- Česko je pro investory atraktivní
- Praha: bytová výstavba ve statistikách JLL
- Blanka Vačkova – nová vedoucí průzkumu trhu JLL
- Česko v investicích do komerčních nemovitostí předstihlo Polsko
- Logistika: rekordní investice
- „Retail“: Praha se přesunula do kategorie vyspělých trhů
- Obchod: výstavba klesá, ale Praha stále láká