OC Rokycanská: rebranding, rekonstrukce, revitalizace
Počátkem října byla v plzeňském obchodním centru Rokycanská (dříve OC Plzeň) oficiálně završena rekonstrukce exteriéru. Stavební práce, které trvaly tři měsíce, zahrnovaly úpravy vnějšího pláště, hlavního pěšího vstupu do centra a instalaci loga, které reflektuje letošní úspěšný rebranding vizuální identity centra.
Postupné revitalizace se vedle fasády a systému vizuální komunikace dočká také interiér centra. Zkvalitňování služeb a zlepšení zákaznického zážitku podporuje otevření nových prodejen a konceptů, které do OC Rokycanská míří i díky velmi dobrým výsledkům návštěvnosti i tržeb v poslední době. Probíhající modernizace posouvá plzeňské centrum směrem k současným trendům v maloobchodu. Markantní úpravy realizují proměnu formátu z hypermarketu Tesco s nákupní pasáží na moderní obchodní centrum s pronajímatelnou plochou téměř 30 000 m2.
Ikonické R
Nejviditelnější změnou je rebranding vizuálního stylu reprezentovaný výraznými variantami písmene R, jež se propsaly do celkové komunikace včetně vozů městské hromadné dopravy. Další velkoformátová R nyní nově zdobí i plášť centra, k jejichž instalaci došlo v rámci rekonstrukce exteriéru, při níž byly paralelně završeny stavební úpravy hlavního vchodu a zádveří.
„Postupný proces modernizace centra byl letos zahájený po skončení koronavirových opatření. Celková výkonnost centra signalizovala, že OC Rokycanská je pevně ukotvená na retailové zákaznické mapě Plzně. Zákazníci však od návštěvy očekávají větší estetický zážitek, komfort, bezpečnost a v neposlední řadě také přehlednost. Na to jsme zareagovali například instalací nového navigačního systému či digitálních panelů s navigací a aktualitami z centra. Pokračovat budeme spotřebitelskými soutěžemi nebo atraktivními akcemi pro rodiny s dětmi,“ vysvětluje Milan Panuška ze společnosti CBRE, která centrum spravuje.
Světlo, zeleň, odpočinek
V rámci rekonstrukce došlo k estetickému prosvětlení hlavního vstupu a celkovému zvýšení komfortu v prostoru zádveří. Na revitalizaci vnějších prostor a opláštění centra naváže v budoucnosti rekonstrukce interiérů, která se bude týkat zejména společných ploch. Probíhat bude po etapách, aby nebyl narušen provoz centra a pohyb návštěvníků. Ve vnitřních prostorách přibude zeleň, pohodlná místa pro odpočinek a další prvky z kategorie přírodní architektury.
Koncem srpna rozšířila nabídku bezmála 60 obchodů, služeb a gastra – na bezmála 30 000 m2 – nová prodejna české značky Tescoma. Poptávku po lokálních a gourmet potravinách zase bude již brzy saturovat Dědova farma, zaměřená na české potraviny včetně pečiva, mléčných výrobků, uzenin, přívlastkového vína a lahůdek.
Metamorfózy obchodního centra Rokynská dobře zapadají do současných trendů investičních aktivit v oblasti obchodu – nová výstavba se koncentruje do sféry menších kapacit, zejména obchodních parků, zatímco obchodní centra se především modernizují, případně rozšiřují.
SF/pb
Související články
- Zájem o nákupní parky roste
- OC: tržby vyšší než před pandemií
- MS architekti modernizují čerpací stanice Benziny
- Obchodní centra sází na segment „food & beverages“
- Petr Palička, Penta: S potížemi musíme počítat
- NSZ: novela může vyvolat zmatky
- Zásady spolupráce obcí s investory urychlí výstavbu
- Pražské kontribuce aneb diskuse konečně zbarvená do RUDa
- Hotelová Praha: staré problémy, nové kapacity
- Nájemní bydlení v českém balení (II.)